Annonsörer/samarbetspartners

När annonsörer och mediebyråer köper annonsutrymme på Bonnier News sajter gäller vår Datapolicy. Datapolicyn reglerar vilken data som annonsörer, mediebyråer och teknikleverantörer får samla in och använda på våra sajter och digitala plattformar i övrigt och att värna våra besökares integritet. Annonsörerna får enbart använda sig av sådana tredjepartsaktörer som Bonnier News har granskat och godkänt som Tillåtna Tredjepartsleverantörer. Därtill behöver alla aktörer förhålla sig till de bestämmelser som framgår i Dataskyddsförordningen (GDPR).

Vilka tredjepartsaktörer är tillåtna på Bonnier News sajter?

Från och med Dataskyddsförordningens (GDPR) ikraftträdande den 25 maj 2018 är endast följande aktörer tillåtna att samla data rörande köp av samt mätning av utfall av annonsering:

Tredjepartsaktörer vi tillåter i samband med annonsering (Adservers / Mätning)

  • Adssets
  • Adtoox
  • Cint
  • DoubleVerify
  • JustPremium
  • IAS
  • Meetrics
  • Bannerflow
  • Seenthis

Följande aktörer tillåter vi på Bonniers sajter vid direktbokningar (IO, PG - Publisher hosted) samt non-direct programmatiska bokningar (Deals, Open RTB). För att använda nedan aktörer i Deals och på Open behöver annonsör eller byrå upprätta ett avtal med Bonnier News. Kontakta vår programmatiska avdelning för mer information.

  • AudienceReport
  • Sizmek
  • Moat

Följande SSP:er arbetar vi med

  • Adform
  • Google
  • Pubmatic
  • Rubicon Project
  • Unruly

Senast uppdaterad 2019-08-30